ילדתי המקום שלך אחרי שילדת

פונדקאית – מהם הצעדים הראשונים שכדאי שתדאגי להם?

פונדקאות מציעה הזדמנות מדהימה לנשים לעזור לאלו שאינן מסוגלות להרות באופן טבעי. היא לא מתאימה לכולן, למעשה, היא מתאימה ליחידות סגולה בלבד, ובכתבה זו נדבר על הרגע שאחרי הלידה – כיצד עליכן הפונדקאיות לפעול, מה אתן חייבות לדעת על בדיקות רפואיות אחרי הלידה ולאילו סימנים עליכן לשים לב? כדאי להמשיך לקרוא. 

הפונדקאות בישראל

בישראל הפונדקאות מוסדרת בחוק, היא מבטיחה הן את זכויותיהן ואת רווחתן של הפונדקאית והן את זכויותיהם של ההורים המיועדים. יש להכיר את התקנות השונות הקשורות להליך לפני הצלילה אליו, שכן הידיעה תסייע להגן על כל המעורבים ותבטיח שהם יוצאים מרווחים מהחוויה. 

צעדים עיקריים לאחר לידת פונדקאית

ברגע שהתינוק נולד, יש נהלים חיוניים שצריך לבצע. להלן הגורמים החשובים ביותר:

בדיקה רפואית לאחר לידה – לאחר הלידה, הפונדקאית עוברת בדיקה רפואית מקיפה על מנת לוודא שבריאותה במצב מיטבי, כמובן שכל יולדת עוברת בדיקות רפואיות אלה, אך בהתחשב בעובדה שמדובר בפונדקאית, מבוצעות בדיקות ייחודיות, למשל של מצבה הרגשי ושל התפתחות החלב בשדיים והצורך לייבש אותו.

העברה חוקית של זכויות הורים – לאחר שהילד נולד, באמצעות הליכים משפטיים מעבירים את זכויות ההורות מהפונדקאית להורים המיועדים. הדבר מבטיח שתעודת הלידה של התינוק כוללת את שמות ההורים המיועדים ולא את שמות הפונדקאית.

פונדקאות בישראל
קרדיט לתמונה: Freepik

ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית – זה טבעי שפונדקאית תחווה מגוון רגשות לאחר הלידה. ייעוץ מקצועי יכול לסייע בניווט התחושות והקלה על המעבר מההיריון בחזרה אל החיים הרגילים. לעיתים קרובות אנחנו לא שמים לב לסימנים שונים שיכולים להצביע על בעיה רגשית כל שהיא אך אחרים יוכלו לזהות זאת עלינו, לכן התמיכה הרגשית המקצועית חשובה כל כך. 

החלמה גופנית וטיפול לאחר הלידה – כמו בכל טיפול לאחר לידה, פונדקאית זקוקה לזמן כדי שהגוף שלה ירפא. הדבר עשוי לכלול ביקורי מעקב של רופא, תרגילים לחיזוק רצפת האגן וטיפול בפצעים אם בוצע ניתוח קיסרי.

בניית רשת תמיכה

פונדקאות היא רכבת הרים רגשית ורגע הלידה הוא השלב המכונן של תקופה ארוכה מאוד ובסופה התגמול הגדול מכולם – תינוק שניתן למשפחה שלא יכלה להביא אותו בצורה אחרת. עם זאת, לצד השמחה, ההורמונים, השינויים וההצפה הרגשית יכולים להיות מורכבים, לכן חשוב שהפונדקאית תקיף את עצמה ברשת תמיכה של משפחה קרובה, חברים או הצטרפות לקהילות שונות של נשים שחוו פונדקאות, גם אונליין, וזאת עבור שיתוף החוויות ועיבוד המידע הרב. 

ההיבטים הרגשיים של פונדקאות

חשוב לזכור שבעוד שפונדקאות היא בעיקרה תהליך פיזי, ההיבטים הרגשיים משמעותיים באותה מידה. חלק מהפונדקאיות יוצרות קשר מיוחד עם ההורים המיועדים, מה שהופך את המסע לייחודי עוד יותר, חלק יתנתקו לאחר הלידה וגם לכך יש השלכות על ההיבט הרגשי. מומלץ ביותר לקבוע את הכללים לפני היציאה להליך, כדי להבטיח שכל הצדדים נמצאים באותו המקום הרגשי לגבי הקשר שלאחר הלידה וכדי למנוע מצבים לא נעימים בהם קיים חוסר תיאום לגבי רצונות שני הצדדים. 

יציאה למסע פונדקאות היא החלטה אישית עמוקה הדורשת התייחסות והבנה מדוקדקת של ההשלכות הפיזיות והרגשיות כאחד. עם ההדרכה, התמיכה והמידע הנכונים, זו יכולה להיות אחת החוויות המתגמלות ביותר שאישה יכולה לעבור. מי ששוקלת להיות פונדקאית בישראל עומדת בפני הזדמנות להיות חלק ממסע משנה חיים ולהשאיר מורשת מתמשכת למשפחה אחרת.

הכתבה בחסות: בסט לינקס

מסע של אמא-מירב ארווס

דולה לאחר לידה, היום שאחרי הלידה
0534286857

ליבי – מנחת הורים לתינוקות

גמילה מחיתולים, הדרכת הורים
0505784398

דניאל מנו | הורות בחיבור

אח חדש במשפחה, הדרכת הורים
3920827833
חיפוש

תהיי חברה?

הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

שתפי בפייסבוק
שתפי בטוויטר
שתפי בפינטרסט
העבירי בווטסאפ
העבירי במייל
תהיי חברה? הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

היי אימוש, מחפשת משהו?
תהיי חברה,
הרשמי לניוזלטר

הצטרפי לרשימת התפוצה שלנו לקבל עדכונים על כתבות, הטבות והנחות.