ילדתי המקום שלך אחרי שילדת

כמה תינוק בן שבוע צריך לאכול?

האכלת התינוק היא ללא ספק אחת מהמטלות החשובות והדורשניות שמדירות שינה מעינינו בשבועות הראשונים שאחרי הלידה. גם כי נושא זה מעורר לא מעט חששות כמו: “האם הוא יונק מספיק?” “כל כמה זמן אני צריכה להכין בקבוק?” וגם כי פיזית זה מעייף להאכיל יומם וליל.

בנוגע לשאלה כמה תינוק בן שבוע צריך לאכול, התשובה אינה חד משמעית ומשתנה בהתאם למשקל התינוק, גיל ותאבון התינוק וכן אם הוא יונק או ניזון מתמ”ל. הגיל משמעותי מהבחינה שאם נולד טרם הזמן יש לקחת זאת בחשבון כמובן.

חשוב להתייעץ עם רופא.ת הילדים ועם אחות טיפת חלב בהתאם לכל הפרמטרים הנ”ל.

זה נכון שקשה למדוד כמה תינוק מקבל מהנקה לעומת מהבקבוק שמגיע עם שנתות, אבל ניסינו לעשות קצת סדר להקל על הבילבול.

כמה תינוק בן שבוע צריך לאכול כשיונק?

כבר מהיום הראשון מומלץ להניק על פי דרישת התינוק ולא להיצמד למדידות (שגם ככה קשה לאמוד כשמדובר בחלב אם שאינו שאוב). בימים הראשונים תינוק יונק כ-15 מ”ל בכל הנקה, הכמות עולה בהדרגתיות ל-30-60 מ”ל בכל הנקה.

בשבוע השני לחייו התינוק יונק בין 60-90 מ”ל בכל הנקה.

תינוק בן שבועיים אוכל
קרדיט תמונה: canva

כמה תינוק בן שבוע צריך לאכול כשניזון מתמ”ל?

בדומה לתינוקות יונקים, גם תינוקות הניזונים מתמ”ל יתחילו מכ-15 מ”ל בכל ארוחה, בימים הראשונים לחייהם. אך מהר מהר הכמויות אותם צורכים יעלו ל-60-90 מ”ל בארוחה ואף יגיעו ל-120 מ”ל בארוחה, עד גיל חודש.

חשוב לציין כי:

  1. כמות התמ”ל המומלצת לתינוק אינה נקבעת על פי גיל התינוק אלא על פי משקלו וחשוב להתייעץ עם רופא.ת הילדים ו/או אחות טיפת חלב בנושא.
  2. מהיום הראשון לחיי התינוק, יש להכין 60 מ”ל תמ”ל בבקבוק כיוון שזוהי הכמות המינימלית אותה ניתן להכין בעזרת הכפית שמגיעה עם התמ”ל וממש לא מומלץ שעם כל האאוט והעייפות נתחיל להתחכם ולחשב כמויות קטנות יותר. לפי המלצות משרד הבריאות, ברגע שהתינוק התחיל לאכול מהבקבוק – אין לשמור את אותו הבקבוק להאכלות הבאות, גם אם נשאר בו תמ”ל.
  3. אם התינוק נראה רעב ודורש כמות גדולה יותר, ממה שמקבל ב-2-3 מהארוחות ביום, אולי הוא צריך כמויות גדולות יותר – יש להתייעץ עם הרופא.ה/אחות טיפת חלב.

כל כמה זמן תינוקות בני שבוע עד ששה שבועות צריכים לאכול?

בנוסף לכמה תינוק בן שבוע צריך לאכול, גם לתדירות ההאכלות ישנה חשיבות רבה.

תינוקות לרוב אוכלים כל שעתיים-שלוש בממוצע, שזה 8-12 האכלות ביום. כמובן שכל תינוק הוא שונה וישנם תינוקות שידרשו יותר וישנם תינוקות שידרשו פחות ולכן חשוב להיות קשובים לרצוניתיהם גם אם התינוק נהיה רעב לפני שעברו שעתיים וגם אם פתאום פתח פער של שלוש וחצי שעות, לדוגמא.

בשבועות הראשונים ועד גיל שלושה חודשים (לפחות) הרוב המוחלט של התינוקות יתעוררו לפחות פעם בלילה ואפילו מספר פעמים בלילה כדילאכול.

בהנקה – חשוב לשים לב לסימני הרעב של התינוק: עירנות יתר, מטה את עצמו לכיוון החזה שלך, פותח מעט את פיו. עוד מאמרים בנושא הנקה טובה

עם תמ”ל – לרוב הטווח הוא מעט רחב יותר, לעומת הנקה מכיוון שתמ”ל הוא יותר משביע ומדובר בלתת בקבוק כל שלוש-ארבע שעות. אבל גם כאן אין כללים וזה מאוד תלוי בשעה ביום, ברמת העירנות של התינוק והאם אכל יפה ושבע בארוחה האחרונה או שנותר רעב.

בנוסף ללו”ז (שעם הזמן מתגבש יותר ויותר), חשוב לשים לב לסימני הרעב אצל התינוק שלך. לתינוק אחד תיאבון גדול יותר מתינוק אחר למשל. ברגע שהתינוק כבר מתעסק במשהו אחר אפשר לנסות להפסיק להאכיל ולראות אם עושה סימנים שמרוצה או שממשיך להזיז את פיו/או שמחפש את השד או את הבקבוק.

ולסיכום: כמה תינוק בן שבוע צריך לאכול ובאיזו תדירות?

חשוב לזכור שהתינוק אינו רובוט, כל תינוק הוא שונה ולמרות שזה היה ממש מקל על חיינו – אין הוראות הפעלה אחידים לכל התינוקות.

הצרכים של התינוקות משתנים בהתאם למשקל, לתאבון התינוק ולגיל (האם נולדו בזמן/לפני/אחרי התאריך המשוער) והאם יונק או ניזון מתמ”ל ויש להיווועץ עם רופא.ת הילדים עם כל שאלה כשלא בטוחים לגביה.

כתבות נוספות באתר:

נעה ליבוביץ’ – מדריכת הנקה, דולה לאחר לידה ומנחת בית פתוח

דולה לאחר לידה, מדריכת הנקה
0505347633

מסע של אמא-מירב ארווס

דולה לאחר לידה, היום שאחרי הלידה
0534286857

מן האדמה

מארזי אוכל ליולדת, מתנות ליולדת
097926699
חיפוש

תהיי חברה?

הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

שתפי בפייסבוק
שתפי בטוויטר
שתפי בפינטרסט
העבירי בווטסאפ
העבירי במייל
תהיי חברה? הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

רוצה להשאיר תגובה?

היי אימוש, מחפשת משהו?
תהיי חברה,
הרשמי לניוזלטר

הצטרפי לרשימת התפוצה שלנו לקבל עדכונים על כתבות, הטבות והנחות.