ילדתי המקום שלך אחרי שילדת
סיפורי לידה

מתנה של לידה

סיפור הלידה של ינאי – 09.06.2023

הריון שלישי, בן שלישי צמוד לעוד שני אחים צעירים, בדרך להשלים את החלק החסר בפאזל המשפחתי שלנו.
הריון שעבר מהר בטירוף, כנראה שככה זה כשיש עוד שני קטנטנים בבית, והופ – הנה אני בשבוע 39!

הלידה של ינאי הייתה דומה מאוד ללידה של גפן בני האמצעי, אבל עוצמתית יותר, נכונה יותר, ומהירה יותר!
הכל התחיל בצירים…. אמנם אני מההריוניות שחוות צירים לאורך שבועות רבים של ההריון (ברייקסטונס), אבל הצירים שהגיעו ביום חמישי בבוקר היו אחרים, כאלה שמזמנים התפתחות של לידה, כאלה שמורגשים יותר בכאב ובתכיפות… צירים מרגשים כי הרגשתי כבר בשלה ללידה.
הצירים התחילו במרווחים של 10-15 דקות, החלטתי שאני מעבירה את היום בנינוחות, מנוחה ותנועה לסירוגין. אז יצאתי לסיבוב קצר בשכונה, חזרתי להתקלח ולנוח, קצת תנועתיות על הכדור ושוב הליכה קצרה ומנוחה והמשכתי לתזמן את אותה התכיפות של 10 דקות פחות או יותר בין ציר לציר.
לקראת הצהריים הייתה הפוגה קלה בצירים וזה הרגיש מבלבל, קיוויתי שזאת לא אזעקת שווא והלידה לא באמת מתפתחת, אפילו הצלחתי לישון מעט.
כשהגיע הזמן לאיסוף הילדים מהגנים, ירדן בן זוגי יצא אליהם ונתן לי את הזמן להתארגן ולהמשיך להיות בשלי…את אחר הצהריים המאוחרים בילינו בבית אני, ירדן ושני הילדים.

הצירים חזרו לעשות את העבודה, הצטופפו והתחזקו ואנחנו בשיא התארגנות ארוחת הערב והמקלחות…
חיברתי אליי את הטנס של צירים והחלטתי שכל עוד אני מסוגלת להתמודד, אני מושכת את הזמן בבית כדי להיפרד מהילדים כמו שצריך לפני היציאה לבית החולים ולצאת רק אחרי שישנו. ובאמת ככה עשינו…. הטנס עשה את העבודה ובאמת עזר לי בהתמודדות עם הצירים בשלב הזה.
אחרי ההשכבה שלהם במיטות הזעקנו את סבתא תמרה – אמא של ירדן, שתגיע לישון אצלנו ותוך כמה דקות אנחנו כבר היינו בדרכנו לבית חולים וולפסון.
לאורך הנסיעה הצירים התחזקו והופיעו כבר בכל 4 דקות ואני עדיין נעזרת בטנס.
הגענו למיון יולדות בשעה 21:30, שם חיברו אותי למוניטור ובבדיקה של המיילדת הופתענו לגלות שאני כבר מאוד קרובה ללידה! היא מיהרה את הצוות להכין חדר לידה כדי שאוכל להיכנס.

היה לי מאוד חשוב לקבל אפידורל גם בלידה הזאת כמו בקודמות ופחדתי מאוד שלא אספיק. ביקשתי שיזדרזו כמה שאפשר עם מתן הנוזלים ובדיקת הדם, ובעצם שיכינו אותי לאפידורל כמה שיותר מהר.
בפועל דברים התעכבו מעט, המיילדת המקסימה המליצה לי להעביר את הצירים במקלחת תחת זרם מים חמים. עשיתי את זה וזה עזר לי לשמור על השפיות לעוד שעה עם צירים חזקים כל 2 דקות!
בסביבות חצות הגיעה המרדימה וקיבלתי את האפידורל המיוחל בפתיחה 8!

המיילדת שלי אמרה שכשאני מוכנה אני יכולה כבר ללדת, אבל שאקח כמה דקות לנוח לפני הרגע האמיתי… אבל לצערי לא הייתה לי אפילו דקה כי החלו האטות דופק של העובר, לכן המיילדת שלי החליטה לפקוע את שק מי השפיר שלי כדי שהתינוק יוכל לצאת במהירות. המים שפקעו היו מקוניילים, בשילוב האטות הדופק מה שמעיד על מצוקה עוברית מסויימת. תוך שניות קצרות המיילדת ביקשה ממני ללחוץ והראש כבר בחוץ! בלחיצה השלישית בשעה 00:30 ינאי הונח על הבטן שלי, בריא, רגוע ושלו.


הכל קרה כל כך מהר שבקושי הספקנו לעכל! הייתה לי חווית לידה מהממת ומרגשת שאני מאחלת לכל הריונית לחוות.


מאז עבר חודש וחצי וינאי הפך להיות הפרזנטור שלי, בתור מדריכה לליווי התפתחותי ועיסוי תינוקות, חשוב לי לשתף עם כמה שיותר אמהות את הדברים המשמעותיים בכל שלב בחופשת הלידה. אני מתעדת את החיים עם ניובורן, את הדברים שכדאי לדעת ולעשות עם התינוקות, והמידע הכי חשוב ורלוונטי לאמהות טריות, ומשתפת אצלי באינסטגרם!

תציצו בעמוד שלי לכל התכנים ותשארו בקשר, אני תמיד זמינה לכל שאלה והתייעצות

טל רון – ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות וליווי אמהות אחרי לידה

https://www.instagram.com/tal_ron.official/

כל אחת והסיפור שלה​

שתפי את הקהילה בסיפור הלידה הייחודי שלך: בהכנות, בתהליך, ביום הלידה עצמו, במה שהלך כמתוכנן ובמה שהגיע במפתיע, במה שהיה טוב וגם במה שפחות...
שתפי בפייסבוק
שתפי בטוויטר
שתפי בפינטרסט
העבירי בווטסאפ
העבירי במייל
תהיי חברה? הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

הלידה הטובה שלי

אחרי שילדתי את הבכורה שלי בלידה טבעית עם דולה מדהימה, היה לי ברור שגם את

רוצה להשאיר תגובה?

היי אימוש, מחפשת משהו?
תהיי חברה,
הרשמי לניוזלטר

הצטרפי לרשימת התפוצה שלנו לקבל עדכונים על כתבות, הטבות והנחות.