ילדתי המקום שלך אחרי שילדת

הנקה בהריון – האם זה בטוח?

הנקה בהריון לא אמורה לפגוע ביונק וגם לא בעובר ולכן כל עוד מתאים לך וליונק, ניתן להמשיך להניק בזמן שאת בהריון עם הילד הבא.  כמובן שאם אינך בטוחה או במקרים מסויימים שנפרט מטה, יש להתייעץ עם הרופא.ה

במידה ונכנסת להריון לא מתוכנן (כן כן זה בהחלט יכול לקרות כשמניקים, אפילו שהמחזור טרם חזר), יתכנן והיונק עדיין ממש צעיר או שאת/היונק עדיין לא מוכנים להיגמל (גם אם ההריון היה מתוכנן וגם אם לא). תכלס, הסביה לא ממש משנה – כי הנקה בהריון, ברוב המקרים, הינה בטוחה ואין סיבה שתפסיקי להניק.

הגוף שלך ימשיך לייצר מספיק חלב ליונק בזמן שהעובר יקבל את כל מה שהוא צריך מגופך.

כמובן שיש להתייעץ עם הרופא.ה בנוגע להנקה בהריון בכל מקרה ובמיוחד כשמדובר בהריון בסיכון או הריון עם סיכוי מוגבר ללדת לפני התאריך המשוער כמו הריון עם תאומים, כשיש דימום או כאבי רחם, איסור על קיום יחסי מין בהריון או קושי של האם להעלות במשקל במהלך ההריון. גם במקרים בהם עברת הפלה או לידה מוקדמת בעבר חשוב מאוד להתייעץ עם הרופא.ה.

הנקה לתינוק
קרדיט תמונה: canva

הנקה בהריון – ההשפעה על ליונק

החלב שאת מייצרת עדיין מעניק ליוק את כל הערכים התזונתיים שצריך. אבל ככל שההריון יתקדם גופך ייצר פחות ופחות חלב. גם מרקם החלב החלב וגם טעמו ישתנו ברגע שתתחילי לייצר קולוסטרום (החלב הראשוני, לרוב מתרחש סביב החודש החמישי להריון) ואלו עשויים להשפיע על היונק לרצות להיגמל מההנקה. שימי לב שהקולסטרום עשוי להשפיע על יציאות היונק והן עשויות להיות נוזליות יותר.

במידה והיונק בן פחות משנה, חשוב שתעקבי אחרי משקלו והתפתחותו התקינה כשהחלב שלך מתחיל להשתנות ויש סיכוי שתצטרכי להוסיף האכלות נוספות במידה ומדובר בהנקה מלאה. יש להתייעץ עם אחות טיפת חלב בנושא.

איך תדאגי לעצמך כשאת מניקה ובהריון

הנקה בהריון עשויה לגרום לרגישות ולכאבים בשדיים ולרגישות בפטמות. יתכן ותהיי עייפה יותר ותחווי בחילות בוקר קשוחות יותר ממה שהיית חווה בהריון ללא הנקה. להורמונים ישנה השפעה רבה על תופעות הלוואי, במיוחד בשליש הראשון אך אצל חלק מהנשים הם מתמשכים לאורך ההריון כולו. תוודאי שהיונק מחובר לשד ויונק בצורה נכונה או שתנסי לשנות תנוחות כשאת מניקה.

תדאגי לעצמך! תאכלי כמו שצריך וכמובן תדאגי לשתייה מספקת וכמה שזה נשמע קשה – תעזרי בסובביך ותנסי לנוח כמה שניתן! אם תדאגי לעצמך, הגוף שלך יוכל בו זמנית גם לייצר מספיק חלב ליונק  וגם להזין את העובר שבבטנך.

ברוך הבא לעולם! אבל איך מניקים את שניהם?

תוכלי להמשיך להניק את הגדול גם אחרי שהתינוק החדש נולד. הניובורן יקבל את כל הקולוסטרום שהוא צריך, לכן אין צורך להגביל את הגדול לשד אחד לדוגמא.

תוכלי לבחור במה שלך הכי נוח! להניק את שניהם במקביל (ולהיעזר בכריות תומכות מסביבך) או שאולי תגלי שהנקה בשכיבה נוחה לך יותר.

או שתוכלי להניק את הניובורן ראשון ואת אחיו אחריו. יתכן ותמצאי את הגדול שלך יונק יותר ממה שהיה רגיל לינוק כי פתאום את מייצרת שפע של חלב. אם זה במצב ונראה שהניובורן מתקשה להשתלט על העניינים את יכולה לנסות להאכיל את הגדול קודם ולראות אם זה יעבוד לכם טוב יותר. 

ואם אני מעוניינת לגמול את הגדול?

תכלס אם זה רלוונטי וטרם ילדת, מומלץ לגמול אותו לפני הלידה כדי שיהיו לו כמה שפחות שינויים להתמודד איתם כשמגיע התינוק החדש. את יכולה לנסות לדחות או לקצר האכלות בזמן ההריון. אם הוא מספיק גדול להבין, תסבירי לו שלציצי של אמא כואב.

כתבות נוספות על הנקה באתר:

הקסם של לייה

הילינג אנרגטי, רפלקסולוגיה
0542182148

הגר לדרמן איילי- ניתוח התנהגות והדרכת הורים

אח חדש במשפחה, גמילה מחיתולים
0504309005

ערוגות טיפוח אורגני

הומאופתיה וצמחי מרפא, מתנות ליולדת
0502249600
חיפוש

תהיי חברה?

הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

שתפי בפייסבוק
שתפי בטוויטר
שתפי בפינטרסט
העבירי בווטסאפ
העבירי במייל
תהיי חברה? הרשמי לעדכונים:

אנחנו לא אוהבות ספאם. לא מעבירות את הפרטים שלך לאף אחד אחר.

רוצה להשאיר תגובה?

היי אימוש, מחפשת משהו?
תהיי חברה,
הרשמי לניוזלטר

הצטרפי לרשימת התפוצה שלנו לקבל עדכונים על כתבות, הטבות והנחות.